Tyrimas: joga geriau nei Vakarų medicina šalina apatinės nugaros dalies skausmą

Pasak autoritetingų Amerikos valstybinių šaltinių (National Institute of Neurological Disorders and Stroke – NINDS), apatinės nugaros dalies skausmas yra milžiniška sveikatos ir ekonominė problema Amerikoje. Amerikiečiai per metus išleidžia mažiausiai 50 milijardų dolerių, spręsdami šią problemą. 

Nors apatinės nugaros dalies skausmai dažnai greitai praeina, NINDS savo puslapyje rašo, kad skausmas gali tapti chroniškas ir vesti link sunkesnių padarinių. Tačiau nauji tyrimai rodo, kad yra natūrali, nereikalaujanti jokių vaistų ir efektyvi pagalba gydyti chroniškiems apatinės nugaros dalies skausmams – tai jogos praktika. 

Tyrimas rodo, kad grupė žmonių, kentėjusių nuo apatinės nugaros dalies skausmo, tačiau reguliariai praktikavusių jogos pozas, sumažino skausmą, pagerino nugaros funkcionavimą ir buvo geresnės nuotaikos. Taip pat jie vartojo mažiau vaistų dėl savo nugaros problemų nei kita grupė, kuri laikėsi standartinės medicininės terapijos. 

„Jogos propoguotojai ilgai šnekėjo apie naudą, šalinant nugaros skausmą“, sakė savo pranešime spaudai vienas tyrėjų Kimberly Williams iš Vakarų Virdžinijos universiteto medicinos bendruomenės skyriaus. „Bet nevisi buvo įtikinti. Tai daug didesnis, daug kruopštesnis tyrimas nei buvo iki šiol.“

Tyrimas, kainavęs 400000 dolerių, buvo finansuojamas valstybinio sveikatos instituto (National Institutes of Health), jis truko 3 metus, per kuriuos buvo stebimi 90 žmonių. Visi turėjo nelabai stiprių nugaros skausmų ir jų tikslas buvo sumažinti tai. Pusė žmonių atsitiktinai buvo paskirti praktikuoti Ajengaro jogą, o kita pusė gavo tradicinį medicininį gydimą. Jogą praktikuojantys turėjo 2 užsiėmimus per savaitę po 90 min, tai truko 24 savaites. 

Jogos pamokos buvo vedamos sertifikuotų Ajengaro jogos instruktorių. Tai yra viena labiausiai paplitusių jogos šakų pasaulyje, ypač Amerikoje. Ajengaro joga pabrėžia asanų (jogos pozų) darymą, kad būtų didinamas stiprumas, ištvermė, pusiausvyra ir lankstumas. Visos jogos pamokos baigdavosi gilaus atsipalaidavimo asana. 

Rezultatai buvo dramatiški: jogą praktikuojanti grupė jautė mažesnį nugaros skausmą, mažesnę funkcinę negalę ir mažesnę depresiją nei kita grupė.  Tyrėjų grupė taip pat ištyrė, kad žymiai didesnis procentas jogą praktikavusių žmonių tiek 12, tiek 24 savaites pranešė apie savo būklės pagerėjimus. O ir tie žmonės, kurie jogos grupėje vis dar jautė skausmą, jis buvo daug mažesnis. „Taip pat buvo atrasta kliniškai svarbi tendencija, kad jogą praktikavusį grupė sumažino nuskausminamųjų vaistų vartojimo skaičių palyginus su kita grupe“, – užbaigė tyrėjai.

Daugiau informacijos:

http://journals.lww.com/spinejournal/Abstract/2009/09010/Evaluation_of_t...
Čia galite trumpai susipažinti su šiuo tyrimu. Taip pat norintiems yra galimybė nusipirkti pilną straipsnį apie šį tyrimą.

http://www.ninds.nih.gov/disorders/backpain/detail_backpain.htm
Čia galite rasti daugiau informacijos apie apatinės nugaros dalies skausmą. Pavyzdžiui, kas jį sukelia, kaip jį galima gydyti ir pan. Tai valstybinio Amerikos sveikatos instituto padalinio (The National Institute of Neurological Disorders and Stroke), tiriančio neurologinius sutrikimus svetainė.

http://iynaus.org/
Tai Ajengaro jogos asociacijos Amerikoje svetainė.