104 metų jogo patarimai ilgesniam gyvenimui

Lietuvoje apsilankęs ilgaamžis jogas iš Indijos Swami Yogananda pasidalino keliais puikiais patarimais, kuriais pasinaudojus, kiekvieno iš mūsų gyvenimo kokybė turėtų tapti tikrai kur kas geresnė.

Straipsnio šaltinis: www.sveikasmiestas.lt

104 metų Swami teigia, jog nugyventi  ilgesnį bei produktyvesnį gyvenimą gali padėti šie keli, laiko patvirtinti patarimai:

1. Valgykite ciberžolę su medumi;

2. Nepamirškite ryte suvalgyti bent truputį česnako;

3. Vyresnio amžiaus žmonės turėtų sausą maistą drėkinti;

4. Kas rytą palaikykite gurkšnį vandens burnoje ir  sudrėkinkite akis vandeniu;

5. Žmonės, kuriems jau virš 50 metų, turėtų nebevartoti pieno, alkoholio, rūkalų, nevalgyti žuvies, mėsos, kiaušinių;

6. Nepersivalgyti, taip pat nevalgyti nejaučiant alkio ir negerti, kai nejaučiamas troškulys;

7. Ryte nepamirškite pasimankštinti;

8. Valgyti tuos vaisius, kurie auga Jūsų šalyje;

9. Žmonės, kuriems virš 70 metų, turėtų valgyti viso grūdo duoną ir nevartoti jokių proteinų, visiškai atsisakyti mėsos;

10. Svarbu labai gerai sukramtyti maistą, kurį valgote bei tinkamai jį sudrėkinti seilėmis,  kitaip šiuo darbu yra apsunkinamas žarnynas;

11. Praktikuokite pranajama- kvėpavimo pratimus, kad būtų tinkamai atverti plaučiai;

12. Užsiimkite joga, važinėkite dviračiu, bėgiokite, plaukiokite – judėkite!

13. Pasistenkite atsisakyti vaistų, jei tik galite – jie žmogui sukelia labai daug šalutinių poveikių;

14. Nepamirškite juoktis, į gyvenimą žiūrėkite pozityviai, būkite ramūs – tik taip galėsite kažką gero padaryti ir kitiems;

15. Jokio streso! Ir miego turėtų būti nemažiau nei 7 valandos;

16. Atsisakykite cukraus, saldumynų bei alkoholio;

17. Pabudus ryte “atverkite” širdį ir juokitės;

18. Pavalgę turite duoti organizmui pakankamai laiko suvirškinti maistą, todėl nevalgykite iš karto kito maisto;

19. Jeigu vartojate druską, tuomet gerkite daugiau vandens;

20. Nevalgykite, kai esate susinervinę.

Gyvenimo pilnatve besidžiaugiantis ilgaamžis Swami, apibendrindamas dar kartą pakartoja, jog geriausias būdas išlaikyti subalansuotas gyvybines jėgas padės natūralus, geras maistas, tinkamas kvėpavimas bei geras miegas. Na, o didžiausieji gyvybinių jėgų eikvotojai yra persivalgymas bei rūkymas.