Energijos pusryčiai

Temos: 

Tai skanus ir sveikas patiekalas, kuris puikiai tinka pusryčiams: suteikia daug energijos ir yra lengvai pasisavinamas. Be to, paprastai ruošiamas.

Avižų košė (avižiniai dribsniai)

Energijos pusryčių receptas:

  1. Užvirinkite 2 stiklinės vandens
  2. Kai užvirs, įberkite 1 stiklinę avižinių dribsnių
  3. Kai užvirs, sumažinkite ugnį, ir virkite 10-15 min.

Įdėkite 1 susmulkintą bananą ir šiek tiek medaus.

Cukrus, druska. sviestas, pienas.

Skanaus. 

Apie avižinius dribsnius

Avižiniai dribsniai turi daug natūralių antioksidantų - medžiagų, kurie didina organizmo atsparumą infekcijoms, sunkiųjų metalų rūgštims, stresui. Įrodyta, kad avižos puikiai sugeba pašalinti iš organizmo šviną. Tai turtingas metionino ir magnio šaltinis, jie reikalingi normaliai centrinės nervų sistemos veiklai. Didelis baltymų ir ląstelyno kiekis gerina visus apykaitos procesus, skatina raumenų audinio augimą ir vystymąsi. 

Avižiniuose dribsniuose yra daug fosforo ir kalcio, kurie reikalingi normaliam kaulų formavimuisi, taip pat geležies. Avižiniai dribsniai turi apklojantį ir antiuždegiminį poveikį skrandžio gleivinei, tokiu būdu jie vartojami esant skrandžio išputimui, skausmui skrandžio srityje. Avižos puikiai valo žarnyną, pašalina iš jo šlakus; stimuliuoja virškinimo traktą, neleidžia progresuoti gastritui ir skrandžio opai. Avižos turtingos B grupės vitaminais, kurie naudingi odai. Tai lengvai pasisavinantis produktas.

Nepaisant visų teigiamų avižų savybių, naturalu, kad dėl nesaikaus jų vartojimo gali padidėti svoris.

Maistinė vertė 100 g valgomosios produkto dalies:

(Lentelė iš svetainės Vitaminų pasaulis - http://www.vitamin.lt/content/view/277/88/)

Valgomosios dalies koeficientas: 1
Energinė vertė: 365 kcal

Vandens
9,8 g Vitamino A (retinolio ekv.)
0 µg Mineralinių medžiagų:
2,0 g
Sausųjų medžiagų 90,2 g Vitamino D 2,00 µg Natrio 6 mg
Baltymų 13,8 g Vitamino E (tokoferolio ekv.) 1,8 mg Magnio 117 mg
iš jų:   Vitamino B1 0,48 mg Fosforo 388 mg
gyvūninių baltymų 0,0 g Vitamino B2 0,15 mg Kalio 357 mg
augalinių baltymų 13,8 g Niacino (vitamino PP) 1,0 mg Kalcio 61 mg
Riebalų 6,7 g Niacino ekv. 4,0 mg Geležies 4,3 mg
iš jų:   Folio rūgšties 55 µg Cinko 6,32 mg
sočiųjų riebalų rūgščių 1,25 g Vitamino B6 0,51 mg Seleno 1 µg
mononesočiųjų riebalų rūgščių 2,60 g Vitamino B12 2 µg Jodo 5,3 µg
polinesočiųjų riebalų rūgščių 2,80 g Vitamino C 0,0 mg    
Cholesterolio 0 mg        
Angliavandenių 67,5 g        
iš jų:          
krakmolo 59,7 g        
cukrų (mono- ir disacharidų) 1,3 g        
skaidulinių medžiagų 9,0 g        

Komentarai

aida portretas

būtinai reikės pabandyti:)
Fata Morgana portretas

Ekologiško maisto parduotuvėlėse, o kartais ir prekybos centruose, galima rasti ne dribsnių, o grynų avižų kruopų. Jos mažiau apdorotos, jose daugiau vitaminų išlaikyta. Jas galima iš vakaro užmerkti vandeny, tuomet kruopos tarsi "išsiskleidžia" ir galima trumpiau virti (mirkymas tinka ir grikiams, ir kt.kruopoms). Košę galima paskaninti medumi, saulėgrąžomis, razinomis, sezamo sėklomis, tokia mano rytinės košės "versija" :)
rimulle portretas

tikrai geras, skanus ir sveikas maistas :)
fazyte portretas

gal kas patars kaip numesti svori
Sai portretas

Mažiau valgyk. :))) Banalu bet veikia.
Mavros Gatos portretas

Veikia jūsų siūlomas veiksmas, bet neveikia jūsų pasiūlymas. Tai, ką siūlote, visi žino, bet vien žinojimas, net ir labai pagrįstas ir išplėstas, nesprendžia problemos. Veiksmingiausiai apie lieknėjimą (iš esmės -- apie sveiką mitybą) <a href="/knygos/Lengvas-budas-suliekneti_Alenas-Karas">parašė</a> Alenas Karas. Jo metodas veikia. (Vidmantai, atkreipkite dėmesį į komentavimo <a href="/node/632">taisyklę</a>.)
Sai portretas

O kaip gali pasiūlymas veikti? :))) Jei kažkoks metodas veiktų net prieš storulių valią, storų nebūtų.
vishnu portretas

Jus teisus,Sai.Kazkada plaukike L.Kaciusyte patare tokia fraze. Ji istrigo:)
Sai portretas

Vienu kartu nevalgyti daugiau kiek lenda į saują. Valgyti ne tankiau, kaip kas 2 val. Skaičiuoti ckal. Per parą ne daugiau 1500 ckal. Daugiau rūgpienio, vaisių, daržovių. Ir nenusileisti savo silpnadvasiškumui, kuris sako "va dar gabaliuką, tada laikysiuos režimo". :)))
vishnu portretas

As nesutinku ,kad reikia valgyti kas dvi val.Mums reikia maisto nedaug,bet kokybisko!
Sai portretas

Ne tankiau, kaip 2 val. Galima ir 1 kartą į parą.
Ramapriya portretas

Galima ir 1 karta i para,bet ziurint koks gyvenimo tempas. Kadangi as ne statybose dirbu galiu pavalgyti ir 2 kartus:)
mastercu portretas

Jeigu galima,papildysiu Sai:vienu kartu suvalgyti tik vieną saują ir tik vieno produkto,nė su niekuo nemaišant.O kalorijas reikia ne tik skaičiuoti,bet ir DEGINTI :)
Sai portretas

Sakykim vieno patiekalo. :)) 1500 ckal yra mažiau negu žmogus nieko neveikiant išnaudoja. :)))
mastercu portretas

Ne,Sai,būtent VIENO GRYNO produkto(patiekalą gali sudaryti dalis baltymų,dalis angliavandenių-o tai nesuderinama).1500 ckal-sutinku,bet tada,kada reikia palaikyti pasiektą formą.O klausimas buvo kaip NUMESTI svorį :))
Sai portretas

Žmogui nieko neveikiant sunaudojama apie 2000 ckal. Taigi 1500 yra jau metimas. :)) Dėl nesuderinamumo daug ginču visur ir visada. Bet kai pagalvoji kviečio grynas grūdas turi ir baltymų ir angliavandenių.
mastercu portretas

Ir į viską tu turi atsakymą :) Aš tik pasakoju būdą,kurį praktikuoja Tibeto lamos.
Sai portretas

Viskas turi priežastį, viskas turės pasekmes. Viskas turi atsakymus. Aš jų jieškau. :)))
Fata Morgana portretas

aš sutinku, kad pakanka valgyti tiek, kiek telpa rieškutėse, ir nedažnai. Kai pradėjau jogą, daugiau nei tiek valgyti ir nebesinori. Sakoma, žmogus ir pilnu skrandžiu gali mirti iš bado, jei valgo bevertį maistą.
mastercu portretas

Andrejaus Lapos knygoj radau,kad bananus ir moliūgus reikia valgyti tik vienus,negalima nė su niekuo maišyti.
Sai portretas

O ką, Lapa paskutinė instancija? :)) O gal jis atliko išsamius tyrimus? :))) Klausimai retoriniai, jeigu ką. :)))
mastercu portretas

Tai nieko,klausimai kaip klausimai :) Lapa,Siderskis,Sidorcevas-tai visam pasauly pripažinta ukrainiečių mokykla,ir nekreipti dėmesio nematau prasmės.Aš gi nesakau,kad paskutinė instancija,tik sakau,ką perskaičiau.Nebūk toks priekabus;)Ką nors įdomaus dar perskaitysiu,būtinai pasidalinsiu.
Sai portretas

Ukrainičių mokykla? Kieno? Jogos? Kokios? Dinaminės ar Yoga23, ar .... Jei kas keli metai keičiasi jogos stilius, tai kodėl aš turėčiau jų patarimų klausytis dėl maisto? Gal po metų jie kitaip kalbės? Aš ne prieš juos, aš realistas. Stebiu ką jie daro. Jei daro ką tinkamo paimu. :))))
PostFactum portretas

Šiaip jei žmogus nori gyvent sveikai, tai manau, kad bananų valgyt išvis nederėtų... ? Šitas straipsnis tarsi teigia, kad ir pienas blogai...? Pas mus dažnai verdama avižiniai dribsniai, bet su pienu, ir mums visiems jie patinka...
Fox portretas

Aš kaip tik dėl virimo norėjau pasakyti. Nereikia virti tų dribsnių. Geriausias būdas išsaugoti kuo daugiau vitaminų dribsniuose yra - užpilti juos virintu vandeniu termose ir palaikyti apie 30 min. (na termosas maistui suprantama) Tada jau galima ir medaus įsimaišyti.